20 sati vožnje sa Scott Solace i 9900 metara visinske razlike

Sport

20 sati vožnje sa Scott Solace i 9900 metara visinske razlike

Aleksandar Đurović, aktuelni prvak države u “Serbiaultra24” savladao je još jedan biciklistički izazov – Everesting. Interesantna je činjenica da se na ovaj podvig usudio bez posebne logističke podrške, samo uz dobru volju i veliku želju. Vožnju 9900 metara visinske olašao je bicikl Scott Solice koji je učinio vožnju komfornom, a to je u ovakvim poduhvatima od izuzetne važnosti za bicikliste.

Kako se stvorila želja da izvozaš sve popularniji “Everesting”?

Pre svega, “Everesting” je izazov. Kao neko ko voli izazove, odlučio sam da se uhvatim u koštac sa svim preprekama koje oni nose sa sobom. I nisam se pokajao. Ultrabiciklizmom se bavim od 2013. godine, kada sam izvozio “mtb24h koprena” maraton. To dosta govori u prilog mom odnosu prema ovladavanju biciklističkih izazova.

U poslednjih nekoliko godina jedna od mojih želja bio je “Everesting” – vožnja bicikla u “jednom dahu” sa visinskom razlikom od 8848 metara sabirno na jednom usponu kojim se penjete i istim putem nazad. Maksimalna vremenska pauza je dva sata ukupno dok se ne ispuni visinska razlika. Odlučio sam da se u 2018. i moje ime nađe na spisku onih koji su ga izvozali. “Everesting” je do danas u celom svetu završilo  2283 ljudi. Koliko sam upoznat, iz Srbije samo triatlonac Vladimir Savić i moja malenkost.

Da li si imao nekakvu podršku, koliko si se spremao?

Zvuči možda čudno, ali zaista nisam imao potrebu za bilo kakvom specijalnom podrškom. Tokom “Everestinga” bio sam logistika sam sebi. Najbitnije je imati dovoljno hrane i hidrirati se na vreme jer nedostatak toga može da dovede do potpunog kolapsa organizma. Ujedno je ovo bio i test novog bicikla Scott SOLACE koji mi je Planet Bike ponudio kao idealno rešenje za duge vožnje jer je udobnost na dugim vožnjama bicikla na prvom mestu. Pošto sam već u periodu treninga kada imam 400 sati vožnje ove sezone, neka posebna priprema i nije bila potrebna sem odezbediti hranu i hidrataciju kojom ću se dopunjavati na ovom izazovu.

Kako je izgledala vožnja, da li je bilo kriznih momenata?

Bio je to Prvi maj, lepo vreme za vožnju. Proverio sam bicikl, popio kafu pred start, džepove napunio hranom, bidone vodom, spakovao rezervnu gumu, pumpu, džepni alat, napravio selfi na startu vožnje i krenuo u avanturu…

U prvom penjanju do vrha ispratio me je prijatelj Slavoljub Rašković, takođe veliki zaljubljenik u biciklizam. Uz neki srednji tempo oko 3,2 w/kg uspeli smo se do vrha za 57 min 840 metara visinske razlike. Zatim, povratak u Vrnjačku Banju gde mi je bila baza za ovu vožnju i ponovo nazad, ovog puta potpuno sam, i tako 11 uspona istom putanjom gore do prevoja na planini Goč i nazad.

Težinu ovog izazova sam shvatio negde u 10-tom penjanju jer da nisam beležio recke na vrhu više ne bih znao koliko sam puta izašao na prevoj. Naravno tu je i onaj pad koncentracije koji se dešava negde u periodu oko 4-5 sati pred svitanje jer svaki put se treba spustiti istim putem dole skoro bez okretanja pedala, a onda puls srca znatno opadne i skoro da vas hvata san na biciklu.

Kao jedan od velikih benifita koji sam imao na onoj vožnji zaista jeste ram Scott Solace koji je dizajniran da apsorbuje neravnine na drumu, a ujedno i neverovatno čvrst za prenos snage sa pedala na točkove, a svi znamo da naši putevi nisu ni nalik onima sa reklamnih postera za bajkove tako da sa te strane nisam imao problema jer kao što sam već rekao na dugim vožnjama udobnost na prvom mestu.

I tako se za 20 sati 30 minuta zbirno sa pauzama nakupilo 9900 metara visinske razlike. Energije je bilo još, ali nekako to ponavljanje iste deonice dosadi, te da je bilo nekoga za društvo u tim zadnjim satima vožnje verovatno bih napravio bar još jedan put do prevoja. Sve u svemu jedna lepa vožnja, izazov sa samim sobom i sa planinom.

Koji su sledeći izazovi koje imaš nameru da savladaš?

Sledeća trka je Hardcro ultra maraton kroz Hrvatsku koji startuje 18. juna, zatim odbrana titule prvaka države u Serbiaultra24h i Transcontinental race – ukoliko se stvore mogućnosti.

Scott Solace je komforan, lagan i izdržljiv bicikl koji pruža uživanje u dugim vožnjama, kao i po brdovitom terenu. Solace može da se vozi i veoma brzo ukoliko je potrebno, ali je njegova konstrukcija prevashodno namenjena dugim vožnjama.

Scroll To Top